Tuesday 7 May 2013

Speedy Weight Loss


Ramai dari kita nie yang nak menurunkan berat badan. Cara yang paling mudah ialah dengan membeli bermacam-macam jenis pil diet, susu diet dan bermacam-macam lagi produk menurunkan berat badan yang berada di pasaran. Kita jarang memikirkan kesan atau impak jangka panjang bagi produk2 yang kita ambil tapi hanya satu soalan jer yang ditanya "Berapa Kg saya boleh hilang dalam masa seminggu"

Nak kurus dengan cara shortcut dan cepat. kalau boleh seminggu turun terus 5 - 10kg... Ambik kau...Bila cepat hilang.... cepat dia datang balik.. dan kadang2 yang datang balik tu sekali; dua kali ganda daripada yang hilang.. haaaaa macam gambar tu lah.. XXL - M - XXXXL.. oh my GOAT!!!..

Akak kerap diajukan pertanyaan.. kak kalau ambik shaklee nie seminggu boleh turun berapa Kg??? Berapa lama ya  nak dapat badan macam akak buat tu..??? adoiii adik-adik ku sayang..Cubalah bukak sikit minda tu.. pikirkan jangka panjang dan kesihatan.. jangan taksub sangat nak kurus.. kalau nak kurus sampai berkilo-kilo seminggu.. telah jer racun tikus tu sikit2.. Ingat tak satu masa dulu kita dikejutkan dengan satu produk kurus yang amat berkesan yang amat cepat.. rupa2 nye ada boh Racun Tikus!! Akak tak ingat dah apa nama nyer..

Akak nie bukanlah dietician, bukan pakar kurus mengurus nie, tapi adalah pengetahuan sikit2 mengenai nak kurus nie.. almaklumlah dah lama jugak berkecimpung dalam urusan nak meguruskan berat badan nie...Dah macam-macam bende yang akak ambik dik.....

Kita kehilangan berat badan kerana kehilangan :-
1. Air
2. Lemak
3. Otot (muscle)

yang kita nak bila turun berat badan adalah kehilangan air dan lemak ajer. Kita perlukan otor unutuk meningkatkan metabolisme yang mana akan mempercepatkan pembakaran lemak di dalam badan supaya tak jadi macam nie..

kerana kehilangan otot menyebabkan berat badan turun mendadak. Ingat tanpa Otot..... metabolisme turun---> pembakaran lemak turun. ramai jugak yang datang bertanya dengan akak sebab dia orang nie dah takut nak try ambik produk apa pun unutuk menurunkan berat badan kenapa bila berhenti badan naik dua kali ganda....

ha itulah dik oii.. bende cepat itulah akibatnye...bila berhenti makan apa yang adik makan.... otot yang dah berkurangan dalam badan tak mampu lagi nak bakar makanan yang adik makan.. so semuanye jadi lemak..

                                                    LEMAK -------> GEMUK ler

Dengan program reshape dari Shaklee adik tak akan mengalami masalah tu... sebab Cinch membina otot untuk meningkatkan metabolisme.. Lemak dibuang tapi otot dibentuk. atas sebab itulah adik tak nampak sangat kehilangan berat badan nye. Ingat saiz 2kg lemak adalah lebih kurang dua kali ganda size 2 kg otot... tapi beratnye tetap SAMA.. jadinye adik akan kehilangan INCI dan lemak lebih daripa kehilangan berat badan....


Biar akak bersama-sma dengan adik berusaha menurunkan lemak di dalam badan...

Call/whatsapp/ sms akak - 019-2816970

No comments:

Post a Comment