Monday 12 November 2012

Omega Guard





Kenapa Shaklee Berbeza :

Shaklee Omega Guard diekstrak daripada ikan air sejuk laut  (sardin, mackerel, herring, ikan bilis) di sepanjang pantai Jepun, bukan dari minyak hati ikan (pengambilan berlebihan minyak hati ikan akan menyebabkan toksik), Shaklee minyak ikan adalah 3 kali lebihketumpatan daripada minyak hati ikan kod, ia adalah sumber EPA, DHA, ALA semula jadi yang paling sihat. Berbandingkan dengan Omega-3 produk di pasaran, Omega Guard Shaklee mengandungi kesemua 7 jenis Omega-3, dengan kadar yang tertinggi dalam DHA. Satu hidangan omega guard menyediakan 905mg EPA dan DHA Omega 3 asid lemak.
Kebanyakan pengeluar menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengeluarkan minyak ikan, bagaimanapun kaedah ini bukan sahaja memusnahkan beberapa nutrien, ia juga tidak mampu untuk menapis kandungan logam berat. Shaklee menggunakan ultrapure teknologi gred farmaseutikal terbaru - molekul penapisan triple dan proses penyulingan tekanan rendah untuk mengekstrak paling tulen dan paling semula jadi Omega-3 ikan minyak, apa-apa bahan cemar yang termasuk plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCDs dikeluarkan.

Khasiat Utama:

  • Asid lemak - Omega-3 adalah asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu kita mesti mendapatkannye daripada sumber makanan. Asas Loji Omega-3 tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA berkesan oleh badan kita. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin lebih berkesan dalam mencegah prostatomegaly dan masalah membuang air kecil yang timbul daripada andrepause. Ia juga baki perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, untuk kulit licin dan kemerah-merahan.

  • Mencegah penyakit Jantung dan strok - DHA dan EPA dapat menahan trombosis, merendahkan tekanan darah tinggi dan kepekatan darah, melonggarkan dan melicinkan salur darah, peredaran darah yang lebih lancar , maka ia adalah berkesan untuk mencegah tekanan darah tinggi dan leher yang tegang atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolesterol, menyekat darah beku berbahaya di dalam badan, merendahkan trigliserida dan LDL kolesterol, mengawal keadaan obesiti dan mencegah arteriosklerosis, jangkitan miokardium, penyakit jantung dan strok.

  • Membantu perkembangan otak janin dan meningkatkan daya ingatan - DHA adalah nutrien utama untuk otak, ia adalah penting dalam 3 bulan terakhir perkembangan otak janin, sistem saraf dan retina. Susu ibu mengandungi jumlah DHA yang banyak. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, menghalang penyakit Alzheimer, memperbaiki penglihatan, pendengaran  dan mencegah migrain.

  • Meningkatkan sistem imun dan menyuburkan paru-paru - Mengawal sistem imun, misalnya, memperbaiki alahan kulit, psoriasis, alergi, demam, bronkitis, asma, hepatitis, lupus eritematosus dan penyakit buah pinggang.

  • Menentang kanser - Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat, kolon. Selain, ia meningkatkan enterogastritis, merangsang hati pasca pembedahan dan fungsi pankreas pesakit kanser.

  • Membantu Pesakit artritis - asid lemak Omega-3 larut ke dalam tisu rawan, ini adalah untuk mengelakkan kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia menghalang dan memperbaiki artritis, sakit sendi dan gout dengan berkesan.

  • Memperbaiki insomnia dan tekanan - Ia telah terbukti bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan meningkatkan kesihatan mental, yang termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autisme, hiperaktif kanak-kanak dan skizofrenia.

Persatuan Kesihatan Awam Amerika  mengesyorkan makan sekurang-kurangnya saiz dek kad poker ikan air laut masin dua kali seminggu yang mengandungi asid lemak tak tepu Omega-3. Ini membantu untuk mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.



Kenapa air sejuk ikan laut?

Pada 1970-an, Pemenang Hadiah Nobel Amerika saintis menemui rahsia: Eskimo yang tinggal di
persekitaran yang berbeza  mempunyai keadaan kesihatan yang berbeza.

Eskimo yang tinggal di kawasan  ikan tangkapan Greenland Denmark, menjadi nelayan untuk hidup, penyakit jantung koronari adalah hampir tiada, tiada asma, psoriasis, tekanan darah tinggi, kencing manis. Walau bagaimanapun, Eskimo hidup Amerika Utara adalah pemburu dan daging adalah makanan utama mereka, pemakanan kolesterol yang tinggi telah menyebabkan banyak penyakit jantung .

Penyelidikan lanjut menemui kebenaran tentang ikan air sejuk: ikan air laut yang sangat mengandungi lemak tak tepu asid iaitu EPA dan DHA yang boleh menurunkan lemak darah, menyekat pengumpulan platelet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat asma dan alahan kulit dengan berkesan.



Sendawa bau hanyir?

Sebilangan kecil orang akan sendawa dengan bau hanyir selepas mengambil minyak ikan, mengesyorkan untuk mengambil minyak ikan sebelum makan atau perut kosong.


Siapa yang tidak harus mengambil minyak ikan?

Minyak ikan melincirkan saluran darah yang akan mencairkan darah untuk aliran darah yang lancar dan melambatkan penebalan darah. Oleh itu, pesakit yang akan menjalani pembedahan dan wanita hamil akan bersalin tidak digalakkan untuk mengambil minyak ikan.

Cadangan Pengambilan:

Bagi penyelenggaraan kesihatan: 2 kali sehari, 2-4 kapsul setiap kali (sebelum atau selepas makan)
Untuk sakit tulang, kolesterol tinggi, darah tinggi tekanan, insomnia: 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali






No comments:

Post a Comment